Content

貿易外經


中國商務數據庫



中國商務數據庫

中國商務數據庫,數據來源於《中國商務年鑒》,是全面反映中國商務事業發展情況的主題數據庫。此數據庫提供了中國對外貿易情況和國內貿易情況的統計數據。主要內容涵蓋了對外貿易(包括貨物貿易、服務貿易和技術貿易)、利用外資、投資合作、國內貿易、各國經濟等方面,地區涉及省(自治區、直轄市)、經濟技術開發區等特定區域、國民經濟行業、國家(地區)。該數據庫全面勾勒了中國商務工作的場景,為研究中國商務工作提供準確而系統的數據支援,是商務領域和其他有關研究、教學、資訊、諮詢等部門使用者瞭解和研究中國貿易、投資發展的有益工具。年度數據起始於1984年,月度數據起始於1984年1月,年、月度更新。

年度(全國)
提供了按全國統計的貨物貿易、服務貿易、技術貿易、利用外資、投資合作、企業商品零售、社會消費品零售、億元以上商品交易市場情況、批發零售住宿餐飲業企業綜合指標、保險業綜合指標及部分世界經濟等方面的年度數據。

年度(分類別)
提供了按特定地區、國家級經濟技術開發區、海關、境內目的地貨源地、收發貨人所在地、經營單位所在地等類別統計的進出口商品、重點工業產品產量、地區經濟指標等方面的年度數據。

年度(分省市)
提供了按31個省、自治區、直轄市及計畫單列市統計的進出口、利用外資、對外投資、勞務承包等方面的年度數據。

年度(分國家)
提供了按國家統計的進出口、利用外資、對外投資、勞務承包、官方發展援助、世界各國貿易經濟指標等方面的年度數據。

年度(分行業)
提供了按國民經濟行業進行統計的對外投資、利用外資、批發零售住宿餐飲業企業情況、規模以上工業總產值等方面的年度數據。

月度(全國)
提供了按全國統計的貨物貿易、服務貿易、利用外資、投資合作、國內消費情況、國內部分經濟指標等方面的月度數據。

China Commodity Trade Database collects data from China Customs. It presents monthly statistics of goods import and export at the customs nationwide, as well as the worldwide import and export of 148,000 kinds of goods with HS2, HS4, HS6, HS8 digits between China and other 200 more countries. With this database, it is easy for users to tract down the import and export change of China, nationwide or regional. Indicators of this database cover volume and amount of goods import and export, and their data have been updated monthly since the January of 2002.


Online Database (1 Year)

[Go top]

>>> Add Cart <<<

***Price on web-site may not be current and is subject to modification by quotation***



Email :
inquiry@learningemall.com

Websites :
http://www.learningemall.com [ English ]
http://www.learningemall.com.hk [ Chinese ]

Follow us: facebook twitter linkedin linkedin